Evropské plavání, MEJ Helsinky 2010, Video — 19. 7. 2010 12:01

MEJ 2010 skončilo

článek napsal

Včera večer bylo ukončeno Mistrovství Evropy juniorů v plaveckých sportech, které hostilo hlavní město Finska Helsinky. Pro nás nejzajímavější bylo dění v padesátimetrovém bazénu, kde jsme sledovali výkony našich mladých reprezentantů a jejich souboje s evropskými soukmenovci. Hodnocení vystoupení naší výpravy jistě přineseme a to prostřednictvím zprávy od reprezentačního trenéra Borise Neuwirta. A nyní celkově k helsinkému MEJ 2010. Bylo zde vytvořeno celkem 6 nových rekordů MEJ, z toho 5 individuálních a jeden štafetový. O dva rekordy se postaral kraulový specialista Yannick Agnel (FRA), který zvítězil na tratích 100,200,400 VZ. Tento talentovaný mladík byl k vidění již minulý rok v Praze na MEJ 2009.

50 m M junioři 23.57 (-0,06) Andriy Govorov (UKR)
400 m VZ junioři 3:46.60 (-1,57) Yannick Agnel (FRA)
200 m M junioři 1:55.82 (-0,31) Bence Biczo (HUN)
50 m Z juniorky 29.01 (-0,05) Emma Saunders (GBR)
4×200 m VZ juniorky 8:06.78 (-1,53) Německo(GER)
200 m VZ junioři 1:46.58 (-0,44) Yannick Agnel (FRA)

 

V celkovém medailovém hodnocení zvítězila překvapivě Ukrajina(13 kovů – 7x zlato – 5x stříbro – 1x bronz) těsně před Německem(14 – 7 – 3 – 4), když při rovnosti zlatých rozhodoval počet stříbrných. Třetí pak skončila Velká Británie(15- 5 – 7 – 3). Nejvíce medailí si z Helsinek odvezla plavecká výprava Francie a to 17 cenných kovů(17 – 5 – 4 – 8). Výprava ČR se umístnila na děleném 21.místě s dalšími státy, které nezískaly žádnou z medailí.

Kompletní přehled medailí

Kompletní výsledky

Fotogalerie ze všech pěti dnů MEJ

WordPress Themes by WPZOOM

Komentáře: 14

  • Ahoj.
    K článku jenom jednu věc. Žádné juniorské evropské rekordy se nevedou. Jsou to pouze rekordy MEJ. Bohužel se u nás takto mystifikujeme již spoustu let..
    Petr Ryška

  • JJ, je to pravda…opraveno

  • Vážení přátelé plavání. Rád bych vyvolal diskusi o směřování našeho plavání pod současným vedením. Vede mě k tomu právě ukončené MEJ a způsob nominace včetně limitů a neustálé měnění podmínek v průběhu roku. Na toto téma jsem měl již rozhovor s panem Kábrtem a jeho argumentace mě vedla k napsání otevřeného dopisu, který také zveřejňuji. Rád uvítám veškeré reakce ať negativní nebo pozitivní, ale myslím si, že je potřeba něco udělat.
    ZIKMUND

    výhrady k nominaci na MEJ
    Dobrý den pane Kábrt,
    Dovolte mi se na Vás obrátit jako na jednoho z funkcionářů našeho plavání. Určitě si na mne vzpomenete s ohledem na diskusi, kterou jsme spolu vedli na MČR dorostu v Plzni.
    Již tehdy jsem měl výhrady k nominaci na MEJ. Vypsání limitů ještě nezaručuje jejich dobré umístění v evropské konkurenci. Tehdy jsem se pozastavil nad neúčastí Davida Kunčara vzhledem k jeho výkonnosti, i když Váš limit nesplnil. Tento můj názor sdílelo i mnoho mladých plavců a i ti se nad tím pozastavovali. Z Vašich úst se mi dostalo odpovědi, že nemůže v konkurenci obstát, a že větší šanci mají plavci, kteří splnili limit na padesátimetrové trati..

    Jistě jste si udělal rozbor výsledků z MEJ a jejich porovnání s výkony na LMČR dorostu a LMČR v Praze. Pokud ne tak přikládám malé porovnání možného umístění Davida Kunčara.

    DAVID KUNČAR
    disciplína čas případné umístění MEJ
    200 VZ 01:54,61 17. semifinále
    400 VZ 04:04,62 30.
    800 VZ 08:34,29 20.
    1500 VZ 16:26,84 17.

    Jednoznačně by se jednalo o druhého nejúspěšnějšího plavce, pokud by však dostal šanci. Proto musím konstatovat, že jste neměl pravdu a Vaše všemocné limity opravdu neřeší posun našeho plavání dopředu. Bohužel dokonce i ti mladí plavci, kteří mě oslovili s podobným dotazem měli lepší odhad než vy jako staří ostřílení mazáci.

    Proto mám kritické výhrady k celému vedení našeho plavání. Rád bych dostal odpověď na několik jednoduchých dotazů.
    1. kdo se zabývá sháněním finančních prostředků, které by umožnily účast i dalším plavců na významných mezinárodních akcích.
    2. proč tedy neumožníte účast i ostatním vítězům v jednotlivých disciplínách, aby se těchto závodů zúčastnili za vlastní prostředky, pokud jim je nejste schopni sehnat.
    3. proč neustále preferujete nominace na 50metrových tratích nad ostatními tratěmi

    Jste stále přesvědčen, že limity nám opravdu zajistí lepší výkonnost a umístění???? Pochopte, že limity nejsou všemocné.

    V závěru bych chtěl poděkovat všem účastníkům MEJ za jejich výkony, i když ne vždy to byly osobní rekordy. Věřím, že odvedli maximum, což se bohužel nedá říct o Vašem vedení.

  • Muj nazor a zkusenost je, ze plavci kteri chteji na velkych zavodech jako je napriklad MEJ bojovat o nejlepsi umisteni v odpolednim programu, musi byt schopni zaplavat limity na tyto zavody ,,z treninku“ bez delsi pripravy na zaplavani limitu, tito plavci se tak muzou soustredit celou sezonu jen na MEJ a tam take podaji sve nejlepsi vykony. Narozdil od plavcu, kteri se musi pripravovat na zaplavani limitu (zpravidla pouze par tydnu pred MEJ), zaplavaji limit, ale behem techto par tydnu uz nejsou schopni svoji vykonost zlepsit, mnozi ani ne udrzet a na MEJ potom zustavaji za svymi OR a ocekevanin…
    Byl jsem taky zaskocen u kolika plavcu je cilem pouze dostat se na MEJ, po zaplavani limitu jedou na MEJ bez vetsich cilu a motivace. Cilem by nemelo byt zaplavani limitu na MEJ, ale podani co nejlepsiho vykonu tam….

  • Naprosto s tebou souhlasím. jen ty limity nemohou být postaveny v některých disciplínách téměř na úroveň českého rekordu. Docela by mě zajímalo jak u Vás probíhala nominace a jak byly ty limity postaveny, jestli je možné to zveřejnit.

  • Dobrý den,
    zrovna jsem dopsal hodnocením MEJ a vzhledem k tomu, že se mě trochu tato problematika týká, posílám několik svých poznámek k limitům a k možné nominaci Davida Kunčara na základě dopisu Martina Zikmunda.

    ad limity – na MEJ a jiné soutěže nelze nominovat závodníky jen podle toho, jestli si svou účast zaplatí nebo nezaplatí. Jen tak mimochodem – letos do Heslinek byla 60% spolučast byla 17000,- Kč…, takže celkové náklady byly nějakých 29000,- Kč. Dal by to někdo z dalších závodníků, kteří se nevešli do nominace? A mezi limitáři byli opravdu pouze Palatka a Beníček plniči na 50m, ostatní splnili limity na 200m tratích. Nleze tedy říct, že byli závodníci na 50m tratích upřednostněni.

    ad David Kunčar – samotného mě překvapilo, že se David do nominace nedostal, ale asi měli společně s trenérkou Petrou Kahánkovou zvolit jiný způsob závěrečné přírpravy před posledním nominačním závodem (MČRD v Plzni). Myslím si, že účast na soustředění ve Španělsku nebyla tím nejlepším řešením s ohledem na možnost splnit limit na MEJ v Plzni
    .
    ad možné (!!!) umístění Davida Kunčara – na 200VZ 1:54,61 by podle výsledků rozplaveb nebylo 17. místo, ale 28. místo, tedy bez postupu do SF. Ostatní umístění odpovídají možnému umístění na MEJ, ale dovolím si poznámku – na 1500VZ by byl David sice opravdu 17., ale z 18 závodníků. Na 800VZ by byl 20. z 24 závodníků.

    ad umístění na MEJ – papírově byl ve startovce například Karel Beníček na 50Z nasazen 23. místě, resp. Ondra Palatka na 24. místě. Skutečný závod je úplně jiná situace, takže kalkulovat s tím, že by kdokoliv jiný byl na tom nebo onom místě je dnes po MEJ dosti ošidné.
    Zdraví BN

  • Zdravím všechny čtenáře Plaveckého blogu.

    Protože jsem také „namočen“ do práce ve vedení svazu i reprezentace, dovolím si také pár poznámek.

    Především souhlasím s předchozím názorem Borise, a to ve všech bodech.

    V diskusi je zmíněno jméno Davida Kunčara. Věřte, že jsem byl zřejmě pátý nejsmutnější člověk z toho, že se nevešel do nominace na MEJ (po Davidovi samotném, jeho rodičích a trenérce). Pro nezasvěcené – jsem ze stejného klubu jako David a byl bych nadšen z každé Davidovi účasti na vrcholných mezinárodních závodech (věřím, že to ještě přijde).

    Rád bych zde trošku osvětlil okolnosti kolem limitů na MEJ a příčiny, proč se David nevešel do nominace.

    Omezené finanční prostředky svazu – neustále se opakující téma, bohužel pravdivé. Po zveřejnění skutečné státní dotace na reprezentaci v dubnu 2010, jsem já navrhl Výkonnému výboru omezení počtu účastníků MEJ na 6 plavců. Vedla mne k tomu jednak právě špatná finanční situace svazu, ale také ne právě přesvědčivé výkony juniorů na Zimním MČR. Výkonný výbor s tímto návrhem souhlasil, dokonce i s doplňujícím návrhem předsedy ČSPS, tedy podmínkou splnění minimálně 99% předepsaného limitu.

    I já nejsem zastáncem změn pravidel v průběhu „soutěže“. Jinými slovy, úprav podmínek nominace, limitů, spoluúčastí atd. v průběhu sezóny, kdy již něco bylo stanoveno. Faktem ale je, že v září 2009, kdy se tyto podmínky stanovovaly a schvalovaly, nikdo nevěděl, jak na tom bude svaz finančně. Pokud by vše zůstalo jak bylo v září plánováno, mohli jsme také v říjnu oznámit, že jsou veškeré prostředky svazu na reprezentaci i další činnost svazu na nule. Proto přiznávám za svou osobu, že jsem musel ustoupit svým zásadám, byť mi to nebylo nijak příjemné.

    Domnívám se, že i v případě, kdyby nás nelimitovaly finance, nejsme v současné době schopni ve větším počtu výrazněji konkurovat evropským juniorům. Přiznejme si to. Proto si nemyslím, že by bylo nějak motivující vyslat na MEJ např. 15 juniorů. S výjimkou pětice účastníků MEJ a snad právě Davida Kunčara, by se pravděpodobně všichni ostatní pohybovali na ocase výsledkové listiny. Pro každého by to určitě byla vynikající zkušenost (pro někoho možná rozčarování), ale vzhledem k aktuálním ekonomickým možnostem je to pro české plavání nedosažitelný luxus.

    Opravdu mne jako člena kopřivnického klubu velice mrzí, že se právě David nezúčastnil MEJ. Už jen proto, že by ostudu neudělal a byla by to pro něj zkušenost pro příští rok, kdy se o svou účast jistě pokusí znovu.

    Na závěr bych chtěl poděkovat Borisovi, za jeho vstřícnost, když nečekaně na poslední chvíli převzal juniorský výběr před MEJ a za jeho informační kanál z Helsinek. Chlapcům Plaveckého blogu a Petrovi Admacovi dík za zveřejňování těchto informací na webech.

    Doufám, že se v Maďarsku ukáže české plavání v lepším světle, nejen plavci v bazénu, ale také synchronky a dálkaři. Všem účastníkům ME přeji hodně sil, psychické odolnosti a štěstí, aby jim vrchol letní sezóny vyšel.

    Všem plavcům a trenérům přeji do nové sezóny dobrý cit pro vodu, pevný a dlouhý záběr a správnou frekvenci.

    Vlasťa Perna

  • Zdravím všechny příznivce plavání a plaveckého blogu.

    Chtěl bych se zapojit do diskuze o skončeném MEJ 2010, i když jsem laik a můžu mít některé názory zkreslené. Nechci s nikým polemizovat o jeho názorech (viz diskuze výše). Jsem otec zmiňovaného Davida Kunčara a vidím to trochu jinak.

    Limity a nominace na MEJ 2010
    David vypsané limity nezaplaval, neměl tudíž na MEJ co dělat. S tím souhlasím. Správnost nastavení limitů přísluší těm, kteří o tom mají právo rozhodovat. Co však limit má nastavit? Výkonnost, kterou chceme předvést na mezinárodní úrovni a nemuset se za to stydět. Chceme-li, ať plavci přivezou medaile, nastavme limit na úroveň bronzového medailisty z minulého šampionátu. Je-li naším měřítkem účast ve finále, nastavme limit na úroveň posledního postupujícího z rozplaveb nebo semifinále.
    S tímto je však trochu v rozporu to, co se píše v projektu přípravy repre družstva juniorů v bodu NOMINACE:
    • „Cílem nominace na vrcholnou soutěž (ME juniorů a YOG) je podání nejlepšího výkonu v sezóně.“ Jestli tomu rozumím, cílem nebyly medaile nebo finálová umístění, ale osobní rekordy!
    • „Nominace na MZ v zahraničí bude sloužit ke srovnání výkonnosti s mezinárodní konkurencí.“ Pokud je co srovnávat!
    • „Motivace do další intenzivní práce na základě přímého kontaktu s úspěšnými sportovci .“ Ano, pro nominované to možná bude motivace, pokud se nesesypou ze zjištění, že se na evropské úrovni pohybují spíše v průměru nebo vzadu. Pro nenominované je to naopak demotivující.
    • „Reprezentační trenér může mimořádně do nominace ME juniorů zařadit 2 plavce na základě jejich výkonnosti nebo přiblížení k limitu.“ Zbytečná interpretace něčeho, na co nejsou peníze ani chuť.

    Skutečné výkony Davida Kunčara
    M.Zikmund bral v úvahu jen výsledky z LMČRD a LMČR, ani výklad B.Neuwirta není přesný. David během nominačního období zaplaval časy, které by odpovídaly umístění:
    200m VZ 1:54,23 – 17. místo, semifinále (z 54 zúčastněných vč. případného DK)
    400m VZ 4:03,02 – 26. (43)
    800m VZ 8:29,61 – 18. (25)
    1500m VZ 16:17,79 – 15. (19)
    Pro srovnání, mistři z posledního LMČR seniorů by dopadli takto:
    200m VZ K.Svoboda – 8. místo, finále
    400m VZ K.Svoboda – 14. místo
    800m VZ K.Svoboda (rekord ČR) – 6. místo
    1500m VZ D.Bartoš – 13. místo
    Souhlasím s B.Neuwirtem, že to je jen srovnávání nesrovnatelného.

    Spoluúčast
    Jako rodiče přispíváme na Davidovu sportovní činnost nemalou částkou. I zmiňovaného soustředění ve Španělsku se zúčastnil s 50% spoluúčastí. Vím, že v případě možnosti by se zrovna pro tuto událost sponzoři našli (a mám to od nich potvrzené). S touto alternativou však osobně nesouhlasím, ať jede ten, kdo tam výkonnostně patří, ne kdo má možnost si účast koupit.

    Špatné načasování přípravy
    Pane Neuwirte, zrovna Vy víte, že trenérka Petra Kahánková dokáže u Davida načasovat formu přesně k danému termínu (viz EYOF 2009 a Vaše pochvalné vyjádření). Proto tam to Španělsko zapadalo, forma měla vrcholit o měsíc později, než na LMČRD. Většina zasvěcených počítala s tím, že David na MEJ pojede.

    A co dále? Přichází YOG 2010 v Singapuru. Nominovat lze za ČR jen jednu dívku a jednoho hocha. Předpokládám, že pojede jen Bára Závadová, z kluků by nikdo díru do světa neudělal. Pokud můžu sledovat, nominace nikde nebyla zveřejněna. Dle plnění vypsaných limitů na YOG je pořadí následující:
    1. David Kunčar – 400m VZ (přiblížení k A-limitu FINA na 98,27%)
    2. David Kunčar – 200m VZ (97,56%, po termínu 98,51%)
    3. Ondřej Palatka – 100m Z (97,41%)
    4. Ondřej Palatka – 100m M (97,14%)

    Uvidíme … Ať to všem plave!

    Ivo Kunčar

  • Dobry den,
    uz nějaký ten den si čtu tyto zajímavé komentáře. Chtěl bych podotknout, že nastavovaní limitů je někdy velmi těžké a na některých disciplínách je tedy náročnější se nominovat. Musíme si také uvědomit, že naše plavání na tom není ideálně(výkonnostně i finančně) a kromě pár vyjímek jsme až ten tzv. druhý a třetí sled. Evropa juniorská a tak i seniorská a potažmo svět jsou jinde a to je fakt a to si musíme také uvědomit… Pro některé pak přichází rychlý a tvrdý náraz na realitu(myšleno všeobecně). Evropské a světové plavání změnu plavek až tak nepocítí narozdíl od nás, ale to je na dlouhou diskuzi.
    K Davidovi Kunčarovi – na jednu stranu jsem byl sám překvapen, že chybí v nominaci, ale nesplnil limit a to je fakt. Oblíbené přiblížení je také občas trošku zavádějící a smysl má jen při určitém přibližovacím stropu do 99,00%. Další poznámka k případnému umístění – tohle je ještě více zavádějící a zkreslující. Pan Kunčar i pan Zikmund operují s výsledkem semifinále na 200 VZ a tam by skončil David Kunčar opravdu 17., ale v rozplavbach by se horko těžko do tohoto semifinále dostal – zde to bylo při jeho nej výkonu 24.místo(hranice postupu) a pan Neuwirt má pravdu v 28.místě při výkonu 1.54,67.
    Přeji Davidovi hodně dalších úspěchů… příští rok mu MEJ jistě neunikne.

  • Kolegové, přátelé, plavci,
    rozpočet svazu pro příští rok je vyšší pouze v položkách repre, juniorské i seniorské. Doufám, že se proto neobjeví podobný problém, David měl, nejen podle mého názoru, jednoznačně jet!!! Příště kromě limitů a racionality použijme srdíčko a selský rozum. ČR není v plavání úplný outsider!!! A rozhodně nebude.

  • Kubo, s rozpočtem nemáš pravdu, leda bys měl lepší info než já … a už to nehul :D … pozdravuj ostatní 3J :) … čus za 14 dnů, VP

  • Neblázněte! Srdičko se používalo dříve až dost. Vzpomeňte si na Montreal… Jasná a pevná pravidla k nominaci, která se v průběhu roku nemění a jsou včas zveřejněny (ne jako Singapur) to je to co nepovede k různým spekulacím.

  • @Strita:
    k tema singapur se musim zastat svazu. Limity, kvalifikaci, nominaci atd. nemaji na starost plavecke svazy, ale IOC s FINA, cely ten proces ohledne kvalifikace byl celkem komplikovany a jen malokdo se v nem vyznal.
    Jde hlavne o to, ze bylo hned nekolik faktoru aby se sportovec mohl kvalifikovat…
    1) zaplavani limitu (ty byly od FINA vypsany uz dlouho dopredu(ja jsem je vedel uz pred MEJ 2009)), zaplavani limitu ale nebylo rozhodujici
    2) pocet plavcu kvalifikovanych v jedne zemi(nejuspesnejsi plavecke zeme na MS v Rime mohly kvalifikovat 4plavce a 4plavkyne na YOG, horsi zeme 2+2 a ostatni 1+1), teda alepson tak to stoji v kvalifikacnich kryteriich
    3) Pocet kvalifikovanych sportovcu(nejenom plavcu) z dane zeme- jsou takzvane univerzalni mista, aby mohla kazda zeme vyslat sve sportovce.
    4) Celkovy pocet plavcu je omezen na 200+200, z toho: 160 primo kvalifikovanych (podle predchozich podminek + podle FINA tabulek: ty rozhoduji kdo z dane zeme pojede, pokud ma vic plavcu zaplavano limit),4 mista pro plavce ze singapuru a 65 ,,univerzalnich mist“, kdo presne na narok na tyto univerzalni mista zustava alepson pro me tajemstvim.

    Snad budeme ohledne kvalifikace do Nanjingu za 4 roky moudrejsi :)

  • No já jenom reagoval na to, že pan Kunčar nevěděl kdo se do Singapuru nominoval a předpokládám, že by ho to dost zajímalo jako rodiče potencionálního účastníka…

Napište komentář

Switch to our mobile site